Köpevillkor

Alla priser är inklusive 25% moms.  Frakt, expeditionskostnad & postförskott kommer i tillägg om inte annat avtalas.

OBS! Returpaket får ej skickas mot postförskott,  returfrakten betalas alltid av köparen. 

ÖPPET KÖP/BYTESRÄTT SADLAR. Kunden har 3 dagars öppet köp på sin sadel. 3 dagars öppet köp gäller bara sadlar i standard utförande och från & med den dagen kunden hämtar ut sadeln på posten. Kunden har rätt att pröva sin nya sadel i samtliga gångarter, med försiktighet (rid ej ute vid olämpligt väder), stigläder skall vara under kåpan.

Om GHOST sadlar måste ha en specialpad under för att fungera optimalt är det en fördel att lägga t.ex. en ren kökshandduk närmast hästen. Om sadeln returneras i synbart begagnat skick eller isärplockad, förbehåller vi oss rätten att göra avdrag på retursumman.  OBS: under provtiden får kunden inte plocka isär GHOST, Crusader eller Heritage sadlar.

För kunder som vill ha mer än 3 dagars öppet köp på en ny sadel finns följande möjlighet  (detta gäller bara svarta sadlar och sadlar vi har hemma i lager): 

Öppet köp i 1 vecka = vid en ev. retur får kunden tillbaka 80% av köpesumman på sadeln
Öppet köp i 2 veckor = vid en ev. retur får kunden tillbaka 70% av köpesumman på sadeln
Öppet köp i 3 veckor = vid en ev. retur får kunden tillbaka 60% av köpesumman på sadeln.

Kunden står för frakten, både fram och tillbaka. 

OBS: KONTAKTA ALLTID SOFT SADDLES INNAN RETUR!

SPECIALBESTÄLLNINGAR: Vid specialbeställda sadlar gäller ej bytesrätt eller återköp. Om kunden beställer en standard sadel och är införstått med 2-4 veckors leverans (GHOST sadlar, Cavallin sadlar, Töltrider Heba eller Kontakt2), när sadeln är klar at levereras och kunden av en eller annan anledning "hoppar av" och inte fullför köpet, debiteras kunden 1.000:-.

AVBESTÄLLNINGAR: Om kunden har specialbeställt en sadel är depositionsavgiften 2.500:-. Om kunden av olika orsaker inte kan lösa ut sin sadel när den är leveransklar förlorar kunden sin depositionsavgift. Detta beror på att sadelmakeriet har påbörjat (och därmed alltid slutför) tillverkningen av den beställda sadel. Det innebär att vi som företag också alltid måste köpa din sadel från producenten.  

Obetald faktura skickas till inkasso.

REKLAMATION: Vid fel på produkten skall köparen kontakta oss omgående. Om felet omfattas av garantin för den aktuella produkten, returneras produkten i sin helhet och i rengjort skick, till oss. Eventuell returfrakt regleras mellan köpare och Soft Saddles i efterhand.  Med varan skall bifogas originalkvitto/faktura, köparens namn och fullständiga adress samt en beskrivning av orsaken till reklamationen.

Efter att respektive leverantör granskat den felaktiga varan och klassificerat felet som ett fabrikationsfel, träffas en överenskommelse mellan köparen och Soft Saddles om en ersättningsvara skall skickas till köparen eller om köpebeloppet inklusive eventuella fraktkostnader skall betalas tillbaka i sin helhet till köparen. 

OUTLÖSTA PAKET: Outlösta paket debiterar vi kunden med 750:-  Obetalda fakturor och debiterade outlösta paket skickas till inkasso.